Rozloženie skladovej technológie. Aké sú výhody a nevýhody?

Created by Monika Sojka |

Ak chcete dosiahnuť vysokú priepustnosť skladu a bezproblémovú spoluprácu medzi dodávateľmi a príjemcami tovaru, je nevyhnutné používať jeden z troch najobľúbenejších technologických systémov na skladovanie a uskladnenie tovaru. Skôr ako svoje plány premeníte na skutky, objavte efektívny systém, ktorý vašej spoločnosti poskytne vysokú úroveň bezpečnosti a jednoduchú komunikáciu pre vašich zamestnancov.

Neváhajte s otázkami!

Sme tu, aby sme na ne odpovedali a pomohli vám lepšie spoznať našu ponuku. Váš záujem o našu firmu bekuplast je pre nás prioritou. Kliknite na tlačidlo vedľa – tešíme sa na vašu spätnú väzbu!

Zoznámte sa s hlavnými výhodami a nevýhodami obľúbených technologických usporiadaní používaných v logistických skladoch a nájdite správne riešenie pre svoju spoločnosť.

Čo sú to skladové dispozície a čo sa nimi dá dosiahnuť?

Rozloženie skladu je dôležitou súčasťou organizácie práce vo veľkých skladoch, ktorej cieľom je uľahčiť komunikáciu zamestnancov, optimálnu produktivitu a efektívnosť. Typ rozloženia sa prispôsobuje tovaru, ktorý sa má v sklade skladovať. Okrem toho stojí za zmienku umiestnenie hlavného skladu v objekte a usporiadanie ďalších pridružených priestorov, ktoré má tiež priamy vplyv na efektívnosť celého tímu, bez ohľadu na typ prijatých riešení.

Typy technologických systémov skladu

Existujú tri najbežnejšie typy usporiadania skladu. Prečítajte si o ich výhodách a nevýhodách, aby ste sa mohli správne rozhodnúť.

#1 Priechodný technologický systém skladu

Organizácia skladu v priechodnom systéme spočíva v usporiadaní tovaru v priamej horizontálnej línii. Príjmová oblasť a bočná oblasť sa však v tomto prípade nachádzajú po jeho stranách. Výrazné je v tomto prípade plytvanie skladovým priestorom, čo má za následok zvýšenie nákladov na skladovanie, avšak pri vysokej úrovni bezpečnosti, ktorá je tiež mimoriadne dôležitá.

  • Tovar v sklade je ľahko prístupný a usporiadaný. Smer toku tovaru je priamočiary, čo minimalizuje riziko mnohých chýb.
  • V tomto prípade ustupuje do pozadia riadenie ľudských zdrojov a samotného priestoru, čo je vlastne menej efektívne.

#2 Uhlové technologické usporiadanie skladu

Uhlové usporiadanie je charakteristické svojím rohovým tvarom a to je jeho najdôležitejšia vlastnosť pri uvažovaní o umiestnení tovaru v skladovom priestore. V tomto prípade sú priestory na výdaj a príjem tovaru umiestnené po stranách skladovej plochy. Uhlové usporiadanie skladu má rovnaké výhody a nevýhody ako priechodné usporiadanie. Používa sa vtedy, keď ostatné dva systémy zvyčajne vyžadujú rekonštrukciu objektu.

  • Tovar je primerane chránený a prístup k nemu nie je sťažený. Toto usporiadanie umožňuje znížiť počet chýb a efektívnosť skladu je na vysokej úrovni.
  • Menej efektívne využitie priestoru a horšie riadenie ľudských zdrojov a strojov.

Technologické usporiadanie skladu #3 Bag

Vreckové technologické usporiadanie skladu je charakteristické kombináciou vstupnej a výstupnej časti, ktoré sa nachádzajú vedľa skladovej časti.

  • Toto usporiadanie optimálne využíva nielen ľudské zdroje, ale aj priestor v objekte a zariadenia, ktoré majú vedúci skladu k dispozícii. Jeho výhodou je aj optimalizácia nákladov vďaka zníženiu nákladov na skladovanie.
  • V tomto prípade sa "obmedzuje" bezpečnosť zamestnancov a frekvencia chýb pri vychystávaní objednávok.

Zhrnutie: Prispôsobte optimálne technologické usporiadanie skladu profilu vašej spoločnosti

Ak si pred začatím prác na sklade stanovíte správny cieľ, váš sklad bude od začiatku fungovať hladko a efektívne. Takto dosiahnete svoje ciele v krátkom čase a vaša spoločnosť začne generovať správne zisky. Venujte čas premýšľaniu a analýze svojich cieľov. Len tak sa vyhnete najčastejším chybám, ktoré často vedú k zlyhaniu celej investície. Nezabudnite, že pre správne fungovanie veľkoskladu sú takmer vždy potrebné správne kontajnery na triedenie výrobkov. Zistite viac o sortimente Bekuplast a pridajte sa k okruhu našich stálych zákazníkov.

 

Autor príspevku: Mgr:

Monika Sojka - marketingový špecialista