Spoločnosť bekuplast, špecialista na výrobky na opakované použitie, sa zameriava na výrobky, ktoré sú neutrálne z hľadiska klímy.

Spoločnosť bekuplast teraz ponúka svoje výrobky s neutrálnou uhlíkovou stopou.

Neváhajte s otázkami!

Sme tu, aby sme na ne odpovedali a pomohli vám lepšie spoznať našu ponuku. Váš záujem o našu firmu bekuplast je pre nás prioritou. Kliknite na tlačidlo vedľa – tešíme sa na vašu spätnú väzbu!

Uzavretá hospodárska slučka

Spoločnosť bekuplast svojimi riešeniami na opakované použitie už mnoho rokov dokazuje, že plast a udržateľnosť sa vôbec nevylučujú. Práve naopak: heslom je "hospodárstvo uzavretého okruhu". Opakovane použiteľné výrobky vyrábané spoločnosťou bekuplast sa používajú mnoho rokov, kým sa na konci svojho životného cyklu stopercentne recyklujú a vrátia späť do kolobehu materiálov.

Spoločnosť bekuplast sa však nespolieha len na "hospodárstvo uzavretého okruhu". V posledných rokoch spoločnosť neustále optimalizuje celý svoj výrobný proces na výrobu šetrnú ku klíme a teraz ponúka svoje opakovane použiteľné výrobky aj v uhlíkovo neutrálnej forme.

Uhlíková neutralita na požiadanie

Udržateľnosť má v spoločnosti bekuplast dlhú tradíciu. Od svojho založenia v roku 1985 spoločnosť vyrába výlučne opakovane použiteľné výrobky. V posledných rokoch spoločnosť bekuplast výrazne investovala do opatrení na zníženie spotreby a do využívania alternatívnych, ekologických zdrojov. Možnosť ponúknuť zákazníkom uhlíkovo neutrálne výrobky bola pre výrobcu ďalším logickým krokom.

Pri zavádzaní svojich uhlíkovo neutrálnych výrobkov sa spoločnosť bekuplast spoľahla na podporu kompetentného partnera. Spoločnosť ClimatePartner je jedným z popredných poskytovateľov riešení na ochranu klímy. "Vedome sme si vybrali spoločnosť ClimatePartner, pretože nás presvedčila jej koncepcia a maximálna transparentnosť," uvádza Jan Sünneker, manažér CRM spoločnosti bekuplast.

Ak sa zákazník rozhodne pre "uhlíkovo neutrálny" variant produktu bekuplast, môže presne vidieť, do ktorého projektu kompenzácie emisií oxidu uhličitého investoval. Úspešnosť týchto projektov je tiež transparentne zdokumentovaná. Projekty uhlíkovej kompenzácie, ktoré sú testované a certifikované podľa medzinárodných noriem, preukázateľne šetria CO2. Dodatočnú bezpečnosť zaručuje proces kompenzácie CO2 s certifikátom TÜV-Austria, ktorý ponúka spoločnosť ClimatePartner.

Cesta k uhlíkovo neutrálnemu výrobku

Výpočet, zníženie, kompenzácia - to je základ koncepcie, ktorú zaviedla spoločnosť bekuplast.

  • V spolupráci so spoločnosťou ClimatePartner spoločnosť určila emisie CO2 svojich výrobkov. Pre každý výrobok bola vytvorená uhlíková stopa výrobku (PCF). Na tento účel sa zohľadnili suroviny, logistika, balenie a likvidácia v súlade s bežným prístupom od kolísky po bránu plus koniec životnosti.
  • Tam, kde to bolo možné, boli prijaté ďalšie opatrenia na zamedzenie a zníženie emisií CO2. Uhlíková stopa výrobku (PCF) sa pravidelne aktualizuje, a tak sa kontroluje úspešnosť opatrení na zníženie emisií. Všetky zostávajúce emisie CO2, ktorým sa nedá zabrániť, sa kompenzujú podporou projektov kompenzácie emisií uhlíka.
  • Označenie "klimaticky neutrálny" ukazuje, že výrobok je klimaticky neutrálny. ID na etikete zároveň poskytuje informácie o podporovanom projekte na ochranu klímy.

Spoločne za ochranu klímy

Pre všetky uznané projekty uhlíkovej kompenzácie je najdôležitejšou požiadavkou, aby tieto projekty boli skutočne dodatočnými opatreniami na ochranu klímy a aby ich príspevok k zníženiu CO2 v atmosfére bol jasne merateľný. Môže ísť o rôzne opatrenia, od zalesňovania až po nahradenie technológií poškodzujúcich klímu alternatívami šetrnými ku klíme.

Spoločnosť bekuplast si pre svoje výrobky vybrala projekty na kompenzáciu emisií oxidu uhličitého, ako sú regionálne projekty výsadby stromov, medzinárodný projekt na ochranu morí "Plastic Bank" alebo projekt na ochranu klímy pre rozšírenie veternej energie. V prípade potreby si zákazníci spoločnosti bekuplast môžu vybrať aj iné projekty z portfólia ClimatePartner. Všetky projekty kompenzácie emisií uhlíka nielenže zabraňujú emisiám CO2. Zároveň prispievajú ku globálnym cieľom trvalo udržateľného rozvoja, ako je boj proti chudobe alebo zlepšenie životných podmienok v rozvojových a rozvíjajúcich sa krajinách.

"Mnoho zákazníkov už prejavilo záujem, keďže nákup uhlíkovo neutrálnych produktov je v kontexte stratégií udržateľnosti firiem čoraz dôležitejší," hovorí Jan Sünneker a opisuje prvé skúsenosti. Čoraz viac spoločností sa zameriava na udržateľnosť a kompenzáciu emisií uhlíka. Nákup uhlíkovo neutrálnych výrobkov je pre spoločnosti praktickým riešením, ako prispieť ku globálnej ochrane klímy a zároveň posilniť dôveryhodnosť svojej stratégie udržateľnosti.