Výroba plastov v Európe, najväčšie spoločnosti a ich ponuka

Created by Monika Sojka | |   Znalosti spoločnosti Bekuplast

Výroba plastov v Európe dosiahla v roku 2018 rekordnú úroveň viac ako 62 miliónov ton vyrobeného tovaru. Najväčší dopyt po týchto typoch plastov je na trhu s obalmi, ako aj na trhu so stavebnými materiálmi a v automobilovom priemysle. Spoločnosti zapojené do ich výroby venujú veľkú pozornosť otázkam životného prostredia a prijímajú opatrenia na efektívnejšie využívanie plastov. V tomto článku budeme hovoriť o rozsahu ich výroby v Európe a o najväčších lídroch v tomto odvetví.

Neváhajte s otázkami!

Sme tu, aby sme na ne odpovedali a pomohli vám lepšie spoznať našu ponuku. Váš záujem o našu firmu bekuplast je pre nás prioritou. Kliknite na tlačidlo vedľa – tešíme sa na vašu spätnú väzbu!

Najväčší európski výrobcovia plastov

V Európskej únii je viac ako 60 000 spoločností vyrábajúcich plasty. V tomto smere je nesporným lídrom spoločnosť Amcor, ktorá vyrába obaly v podstate na všetko. Od liekov cez hnojivá až po mäso a zeleninu. Táto spoločnosť so sídlom v Austrálii má viac ako 300 tovární v 43 krajinách na piatich kontinentoch. Druhým v poradí je rakúsko-nemecký konglomerát Alpla Werke, ktorý používa polyméry na výrobu plastových obalov na šampóny, umývacie prostriedky, motorový olej alebo kečup. Medzi ďalších neprehliadnuteľných výrobcov patria spoločnosti Sealed Air Corporation a Coveris, ktoré vyrábajú obaly na potraviny a konzervačné látky.

Na našom vlastnom dvore sú tiež spoločnosti, ktorých výsledky a kvalita práce sú chvályhodné. Nemohli sme nespomenúť našu spoločnosť bekuplast, ktorá je jedným z popredných európskych výrobcov sortimentu plastových paliet, viečok a prepraviek na ovocie a zeleninu, ako aj na mäso, pečivo, cukrovinky, fľaše či prepravky pre záhradnícky priemysel. Jedným z najväčších v Európe je aj Grupa Azoty, ktorá vyrába melanimu, piliamid-6 a polyacetal, ktoré sa používajú na výrobu riadu, kuchynských obalov a príborov. Poľskí výrobcovia plastov zamestnávajú vo výrobe spolu viac ako 150 000 ľudí, čo predstavuje viac ako 10 % zamestnanosti na európskej úrovni. Mnohé výrobky vyrobené na poľskom trhu sa vyvážajú do Nemecka, Českej republiky, Talianska, na Ukrajinu, do Litvy alebo Rakúska.

Plastikársky priemysel v Európe

Dopyt po plastoch v Európe neustále rastie. Množstvo plastov spotrebovaných na spracovanie predstavuje približne 8 % dopytu v európskom meradle. Poľsko je v tomto ohľade na šiestom mieste po Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Spojenom kráľovstve. Dopyt po plastoch zo strany spracovateľov neustále rastie, čo prispieva k dynamickému rozvoju tohto odvetvia, ktoré je veľmi dôležitým odvetvím hospodárstva Poľska aj celej Európy. Nálada v plastikárskom priemysle je vo všeobecnosti pozitívna, začali sa však objavovať prvé problémy, ktoré by mohli otriasť stabilnou pozíciou európskeho spracovateľského priemyslu. Neprimerane na to vplýva situácia v Nemecku, ktorého hospodárstvo sa v súčasnosti nachádza v zlom období. Vývoz aj dovoz umelo vyrábaných výrobkov klesá, takže výrobná činnosť podnikov v poslednom čase klesá. Nemecko však v tomto smere nie je osamotené. Nezamestnanosť začala rásť aj v Taliansku, ktoré je druhou najvýznamnejšou krajinou z hľadiska spracovania plastov v Európe. V médiách, v Európskom parlamente a v spoločnosti sa každú chvíľu živo diskutuje o výrobe plastov. Táto skutočnosť má veľký vplyv aj na situáciu podnikov, ktoré sa zaoberajú výrobou takýchto výrobkov. Každoročné prieskumy a správy o verejnej mienke poukazujú na klesajúcu akceptáciu plastov. To je nepochybne zlá správa pre ich výrobcov a distribútorov. Európsky parlament a európske vlády sa snažia zmierniť tieto nálady a zavádzajú opatrenia, ktoré majú riešiť obavy spotrebiteľov a presvedčiť ich, aby neprestali používať umelo vyrobené výrobky. Pomôcť tomu majú obmedzenia týkajúce sa výrobkov na jedno použitie, ako sú napríklad nákupné tašky.

Plastový priemysel v Európe má napriek niektorým ťažkostiam a rôznym prekážkam veľký význam pre kontinent a zvyšok sveta. Zažil niekoľko menších otrasov, ale vždy sa dokázal ubrániť a udržať si silné a stabilné postavenie. Odborníci v tejto oblasti sa zhodujú, že Poľsko sa môže stať gigantom ako výrobca plastov, ak bude pozorne sledovať svojich konkurentov, rozpozná potreby trhu a prispôsobí tomu svoju činnosť. Vyhliadky sú zaujímavé, takže najdôležitejšie je nepremeškať svoju šancu.

 

Autor príspevku: Mgr:

Monika Sojka - marketingová špecialistka